17. sep, 2017

Vakantie

Begin september hebben Gerda en ik vakantie en aangezien Santiago er niet inzit dit jaar zouden we gaan wandelen in Nederland en kayakken. Helaas zijn de weersgoden ons zo gunstig gezind dat er van kayakken nog niks is gekomen. Wel hebben we in de droge periode 3 etappes gelopen. 7 september kwam mijn lang gekoesterde wens uit en vertrokken we al vroeg richting Schoorl. Ik roep al jaren nog een keer daar te willen lopen alleen kwam het er nooit echt van en Gerda was er nog nooit geweest. We boften met het weer. Goed wandelweer en vol goede zin begonnen we aan onze 20 km wandeling. En het was er echt prachtig. De bloeiende hei, de bossen, zandverstuivingen het is een van de gebieden in Nederland die ik het mooiste vindt en een gebied wat eigenlijk alles wat je je aan natuur maar kan wensen in zich mee draagt. Na een paar uur lopen kwamen we aan het strand waar we een stukje overheen moesten. Strandtentje, leuk, lekker achter glas in het zonnetje een poosje zitten genieten. Toen was het weer verder. Helaas ging er wat mis en liepen we te ver door. Na een hoop gezoek toch de route weer gevonden en blij weer aan de wandel. Ineens zag ik weer het strand en bleken we de route de andere kant op te hebben moeten nemen. Tja verpleegkundigen zijn doeners en geen denkers want hadden we nagedacht dat was er niks aan de hand geweest. Dus terug. Beetje zorgen begon ik me toch wel te maken gezien de tijd. Tijd ook voor de loslopende runderen die ineens ons pad op kwamen rennen. Een zenuwachtige Gerda en even later gegiebel en snel verder om dan toch weer ineens de parkeer plaats te zien liggen. Blij omdat het tijd werd voor schemeren en in het donker wil je toch niet graag daar in de duinen lopen dwalen. Maar een bijzondere mooie dag.

De tweede route kregen we versterking. Jannie een van de medelopers van het pelgrimspad kruiste ons pad en wilde wel een route met ons meelopen. 10 september vertrokken we naar Oisterwijk om daar nog over de hei te dwalen en langs de vennen. Ook weer een route van rond de 20 km van Oisterwijk naar Boxtel. Een waanzinnig mooi gebied ook weer en  heel wat afgelopen en lopen kletsen. De ideeen om van Leon naar Santiago te lopen leven weer en ook Jannie denkt erover misschien om mee te willen maar alles staat nog in de kinderschoenen. Maar ook vandaag weer goed weer en genieten van de natuur. Het nieuwe fototoestel heeft veel te doen op deze dagen. En de mazzel steeds droog weer te hebben waar wij lopen, want het is bar en boos met het weer. Ook vandaag de 20 km weer bijna aangetikt en voldaan. Gerda loopt haar eerste tochten weer en heeft geen last bij mij is het nog steeds niet in orde met mijn benen. De neuroloog kon niks ontdekken en hield het op psychisch somatisch. Nou daar is de fysio het verre van mee eens en ik ook niet. Maar goed de pijn is minder dan het geweest is dus ik houd maar hoop dat de pijn eens weg zal gaan.  Nadat we met heeeel veel gekwebbel in boxtel waren aangekomen was het met de trein terug naar Oisterwijk waar een lekkere maaltijd ons wachte. Voldaan was het daarna op huis aan. Weer een mooie dag achter de rug.

En dan 16 september met de pelgrims op pad van Haaren naar Middelbeers. Had ik na gedacht 😉had ik gezien dat we ook weer naar Oisterwijk gingen.  Maar goed niet dezelfde route dat scheelt weer.  Er was regen heel veel regen voorspeld. En bij het gaan van de wekker om 7 uur regende het ook.Met frisse tegenzin op pad. Ik had op de buienradar wel gezien dat het de hele dag regenen was, maar bij Haaren leek het alsof de regen er net omheen trok. En dat was ook zo. We waren met 14 man dus leuke club bij elkaar. Blij toch iedereen weer te zien en met enige vertraging door openbaar vervoer, de  taxi die niet naar de plek van bestemming wilde rijden en een valpartij vertrokken we dan toch. Echt een geweldige mooie tocht ook weer. Samen lopen soms kletsend soms zwijgend en genieten.Enorme paddenstoelen tjee zo groot niet eerder gezien. De heilige eik het was helemaal leuk.  En de regen.... die trok netjes om ons heen zonder op ons hoofd neer te dalen. Vlak voor we bij een restaurant kwamen om wat te drinken begon het te regen. Maar eenmaal weer voldaan en weer op weg verdwenen de druppels weer en bleef het netjes droog in tegenstelling tot het westen waar het wel bijna de hele dag geregend had😀. Kwart over 5 waren we in Middelbeers en na een bakkie thee leuten en nog even na kletsen vertrok een deel van de groep met het ov en wij met de auto naar Haaren om Pieternel af te zetten die daar haar auto had staan. Ook weer zo een dag met een gouden randje. Oktober wordt voor mij de uitdaging. pelgrims weekend. Kan ik 3 dagen zonder pijn lopen dan ga ik de plannen voor Leon Santiago vorm geven.

Meest recente reacties

18.11 | 16:13

Wat heb je er weer een mooi verhaal van gemaakt. Ik kan me voorstellen dat het leuke dagen zijn geweest.

15.11 | 23:34

Haha, een zondaar die van de leg is en niet weet hoe ze een hekje moet opendoen...🤣🤣 maar wel weer een leuk verslag! 👍

10.10 | 20:24

Weer een mooi verhaal en fijn dat je weer kunt lopen met de wandelschoenen aan.

24.09 | 05:35

Weer mooie dagen om straks op terug te kijken.